« بازگشت

معرفی خانه نشریات

معرفی خانه نشریات


انتشار نشریه، یکی از ارکان فعالیت های فرهنگی دانشگاهیان و به ویژه یکی از تأثیرگذارترین فعالیت های دانشجویی در طرح بحث موضوعات مختلف در دانشگاه می باشد. نشریات دانشجویی فضای مناسبی را برای بیان دغدغه‌ها و تراوشات فکری و ذهنی فراهم می‌آورد و به همین جهت است که می‌تواند زمینه‌ی مناسب و اولیه‌ای برای شناسایی و پرورش نخبگان باشد. 
 
در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به منظور نهادینه ساختن محیط آزاداندیشی و تضارب آرا و اندیشه ها در دانشگاه، تحقق فضای نقد و گفت و گوی سازنده و همچنین رشد و ارتقای فکری و فرهنگی جامعه‌ی دانشگاهی، تقویت مهارت‌های حرفه‌ای و ارج نهادن به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، با راه اندازی خانه نشریات از انتشار و توسعه‌ی کمی و کیفی نشریات دانشگاهی در زمینه های متنوع علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، خبری، صنفی، دینی و قرآنی، ورزشی و طنز و در اشکال مختلف انتشار به صورت نشریات چاپی، دیجیتالی، الکترونیکی، صوتی و چند رسانه ای حمایت نماید.
دانشجویان می‌توانند با رعایت مفاد «دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی» نسبت به تقاضای صدور مجوز نشریه اقدام نموده و در محدوده‌ی دانشگاه فعالیت مطبوعاتی داشته باشند. در حال حاضر بیش از 127 نشریه در دانشگاه شیراز از سوی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی مجوز دریافت نموده و فعالیت می نمایند.